Lähetystyö

Seurakunnan lähetystyö

Lähetystyö

Lähetystyön perusta on Jeesuksen kehotuksessa julistaa Jumalan valtakunnan evankeliumia, Hyvää Sanomaa, kaikkialla maailmassa ja kaikille kansoille (Matt. 24:14, Mark.13:10) sekä tehdä opetuslapsia kastaen ja opettaen noudattamaan Jeesuksen käskyjä (Matt 28:19–20).

Seurakunta tekee lähetystyötä monella tapaa, esimerkiksi julistaen, opettaen, humanitaarisin tavoin ja kehitysyhteistyön välityksellä lyhyt- ja pidempiaikaisina toimeksiantoina eri puolilla maailmaa. Seurakunnan lähetystyöryhmä suunnittelee sekä koordinoi toimintaa ja tavoitteena on nostaa lähetystyön näkyvyyttä seurakunnassa.

Tämän hetkisinä seurakunnan lähetteinä ovat Vuokko ja Fernando Sanchez Espanjassa, Valencian alueella.
Tuemme myös osakannatuksella yhdessä Patmos lähetyssäätiön kanssa Kuubasta Espanjaan muuttanutta Osmany Cruz Ferrerin perhettä.
L’ Alcúdian, Esperanza Viva -seurakunnan johtajina toimineet Vuokko ja Fernando siirtyivät johtajan tehtävistä kesällä 2020 ja vastuu siirtyi Osmanylle.
Sanchezit jatkavat työtä edelleen painopisteenä alueen pienet seurakunnat.

Seurakunnalla on myös useita Israel -työn toimintoja. Lähetysjärjestöistä seurakunnan tukea saavat mm. Fida International, Etiopiassa tehtävään työhön.

Karjalaan tehtävä julistus ja humanitaarinen työ on jatkunut monia vuosia.

Olet tervetullut mukaan! Kirjoita nimesi ja yhteystietosi, jos lähetystyö kiinnostaa sinua. Sinuun otetaan yhteyttä.

Lähetystyö osa seurakuntatyötä

Mukaan lähetystyöhön